Blog

Blogger worden voor je eigen bedrijf? Ja doen!

22 juli 2020 • 4 min leestijd
Blogger | Het Content Team

Veel bedrijven twijfelen eraan om te bloggen. Ontzettend jammer, want blogs zijn van enorme waarde voor je website. Unieke, informatieve content brengt je dichter bij je doelgroep en je wordt veel beter vindbaar in Google. En dat zijn niet de enige voordelen. Wij vertellen je er alles over. Wedden dat jij straks denkt: blogger worden? Ja duh!

Wat een blogger precies is

Een blogger schrijft informatieve, inspirerende artikelen voor de blogsectie van je website. Dit kun je zelf doen, dit kan een medewerker zijn of je huurt een externe blogger in. Het gaat erom dat er content wordt gecreëerd speciaal voor je doelgroep. Om hen te helpen, adviseren en te voorzien van de nodige handvatten.

1. Bovenaan in de zoekresultaten

Bedrijven die bloggen worden sneller gevonden in de zoekmachine (Google). Google heeft namelijk een aantal criteria om te bepalen hoe hoog je in de ranking komt. Hoe relevanter je website, hoe hoger je komt te staan.

De relevantie van je website is een belangrijk criteria. Heb je waardevolle blogs die passen bij jouw doelgroep? Dan ziet Google je als waardevol. Personen die zoeken naar een bepaald onderwerp, waar jij over hebt geblogd, komen dus sneller op jouw website terecht. Hierdoor wordt de kans op nieuwe klanten vele male groter.

2. Autoriteit in jouw branche

Als je veel blogs schrijft die relevant zijn voor jouw doelgroep en je dus veel kennis en expertise deelt, wordt je al snel gezien als autoriteit in jouw vakgebied. Het delen van ervaringen heeft ook veel toegevoegde waarde. Je bouwt zo vertrouwen op met de doelgroep die jouw blogs leest. En zoals je wellicht al weet, is vertrouwen doorslaggevend bij een aankoop of contactaanvraag.

3. Meer leads en aanvragen

Een blog is de ideale plek om te vertellen wat je doet en hoe je dat doet. Zodra je doelgroep een probleem heeft en in jouw blog de oplossing ontdekt is dat van grote waarde. Ze onthouden je merk beter en nemen een volgende contact eerder met jou contact op dan je concurrent die dat probleem niet voor ze heeft opgelost. Kortom: leads en aanvragen komen ook binnen via blogs.

4. Een grotere naamsbekendheid

Zorg ervoor dat je een blog altijd deelt via je social media kanalen als LinkedIn, Instagram en Facebook. Je zorgt hiermee namelijk dat er mensen van en naar je website getrokken worden. Daarnaast komt jouw bedrijfsnaam vaker voor op verschillende kanalen. Resultaat: meer naamsbekendheid. Vooral op de langere termijn ga je hier de vruchten van plukken.

Zelf aan de slag als blogger?

Super! Wijs één of meerdere personen aan die voor je bedrijf gaan bloggen. Het is belangrijk om niet als een kip zonder kop stukken tekst op je website te zetten.

  • Doe vooraf altijd een zoekwoordenonderzoek
  • Richt je pagina’s SEO vriendelijk in (ook de back-end)
  • Maak een contentkalender met planning

Of toch liever een blogger inhuren?

Dat kan ook, wij helpen je graag! Neem gerust contact op dan bespreken we samen de mogelijkheden.

Mark
Digital Content Strategist

Neem volledig vrijblijvend
contact met ons op